Politiska sekreterare

Elin Frisk
elin.frisk@liberalerna.se

Om Torkild

landskrona2Det är svårt att missa att Landskronas siluett nu förändras. Byggkranar ställs upp, hus byggs och företag väljer att flytta hit. Landskrona växer. Tecknen på att vi är mitt uppe i en förändring är många. Men vi är långt ifrån färdiga. Lösningen på stadens utmaningar stavas fortfarande tillväxt och utveckling.

Målet är en stad med trygghet och framtidstro för alla som bor här. Under lång tid har Landskrona upplevt motsatsen. Men sedan ett par år har vi fokuserat på att vända utvecklingen. Vi är för få som jobbar och betalar skatt i Landskrona. Därför ska vi bygga attraktiva bostäder för både nya och gamla landskronabor samtidigt som vi får ordning på stadsdelar som länge misskötts. Insatserna fungerar. Husen byggs i norra Borstahusen, en av Sveriges bästa skolor – Internationella Engelska skolan – etablerar sig och i Centrum och på Öster utökas handelsutbudet, oseriösa fastighetsägare tvingas till skärpning och gator och parker rustas upp. Parallellt med stadsutvecklingsarbetet förbättras skolresultaten år för år, antalet privata jobb ökar och investeringarna ligger på en högre nivå än de senaste decennierna.

Jag är fast besluten att fortsätta utvecklingen av hela Landskrona. Här ska alla känna tillförsikt inför framtiden. Motsatsen känner vi alltför väl – stagnation, bidragsberoende, utanförskap och kriminalitet.

Vill du vara med och förändra Landskrona? Hör gärna av dig!

Du når Torkild på torkild.strandberg@liberalerna.se

Följ Torkild: